Knubbsäl, det är jag.

Har varit hos mormor och morfar även ikväll. Har ätit en god middag med efterrätt och förrätt. Mums.
Sedan blev det soffan och tvn för hela slanten. Men så kom morfar med skålen och det är inte vilken skål som helst utan det är en stor godisskål. Så klart hugger jag in och verkligen pressar/trycker i mig det som går in i munnen. Tillslut ryms det inte mer och jag är tvungen att sluta för ett litet tag, jobbigt. Efter att jag tuggat färdigt gör jag samma sak om och om igen tills godiset är helt slut, kaputt, empty, gone. Smulorna är väl inget att ha, eller? 

Ni kanske inte förstår vad det är jag vill komma fram till. Men det är så att jag SKA börja tänka på vad jag äter och hur mycket jag äter. För som jag håller på nu, det går bara inte... Jag ser redan hur mycket jag lagt på mig och det bara under sommarlovet. Säger bara en sak: tack gode gud för att fotbollen finns. Må bara gud veta hur jag sett ut om jag inte hade spelat? Men nu ska det bli ändring på detta, jag lovar. Jag ska även börja följa ett riktigt bra 4a veckors tränings schema som jag hittat på aftonbladet. Det här kommer gå bra, känner att jag kommer klara det här. Önska mig lycka till.
Detta med en start imorgon bitti.

Är ganska rädd för dom läskiga skavsåren, snälla låt mig slippa dom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback