Barn om hur barn blir till...

            

Dom kommer i ett ägg och sen åker dom ut ur pappans snopp och in i mammans mage. Sen växer dom och kommer ut. Det tar kanske 14 dagar. Dom kommer ut genom rumpan. Jag har sett det på TV.
Robin, 5 år


De kommer från mammans mage. De kommer ut från mufflan. Vet inte hur de kommer in.
John, 4,5 år


Ja, det är frön i pappans, ja här (pekar neråt). Då kommer de genom slidan till mamman. Det frö som kommer först, ja det får bli bebisen. Om två kommer så blir det tvillingar. Sen måste bebisen stanna inne i mamman tills den känner att magen är tillräckligt tjock. Sen får man åka till, vad heter det, BVC. Sen får man ta ut bebisen. Jag vet inte riktigt hur, men man får ta i.
Viktor, 6 år


Först är det en mamma och en pappa, sen *viskar* knullar dom, sen blir det ägg i mammans mage och sen så kommer frön från pappans snopp. Det som kommer först fram till ägget blir ett barn.
Sofia, 6 år


Ganska så söta ungar. Tänk vad kul det var när man var liten och fattde 0. Som när man kunde vara kär i alla och leka pussjaga på skolgården, som när man skulle lära sig cykla och om man inte kunde kunde man bara gå av cykeln och ge upp för dagen. Vill vara liten igen. Kanske inte, jag har ett bra liv. Underbara vänner, en familj, intressen och pojvännen! Kan kanske inte bli bättre. Kanske med lite sommarlov. Längtar nå så kopiöst mycket. Det går inte att beskriva. Bara lite då. Om jag säger så här blir ni nog sugen. Då börjar jag, grönt gräs, himmel, varmt, bad, sol, glass, mys, umgås, varma sena nätter, fotboll, serie, omklädningsrummet, matcher. Nu har jag kanske bara rabbla upp hälften av sakerna. Men det får duga. Jag blev då bara mer sugen nu.
Äh, nu ska jag inte tjafsa nå mer om det.

Blev ingen träning igår för att jag inte hade någon skjuts, fick dock det bara fem minuter före träningen började. Så då kändes det ganska onödigt att fara.
Så det blev inte så mycket gjort igår. Typ bara övningskört.

Är inte på skolan idag eftersom att jag har mått så illa i natt och inte kunnat sova. Så nu ska jag gå och vila mig. Kanske inte blir någon match ikväll. Beror på hur jag känner mig.

/ emmaa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback