Funderingar och sånt,

Jag läste precis igenom Wiktorias blogginlägg - Har storleken någon betydelse? Jag började direkt tänka på datorerna. Ja, datorer. Konstigt men sant.
Jag menar, våran (familjens) dator är ett riktigt lik. Den är seg, allmänt ful och dålig! Man får vara glad om man får igång den på en kvart... Medans Maries snygga, snabba bärbara dator, som är helt perfekt. Den har i princip allt man kan tänka sig och det bästa av allt: den är jätte liten. Jag vill ha. Så när det gäller detta har storleken ingen betydelse alls, den mindre är mycket bättre. 

Jag skulle tro att det är samma med dammsugare. Det är så att jag dammsög mitt rum för någon dag (kanske nån vecka) sen och kom fram till att våran dammsugare verkligen suger hårt. Klart den suger. Blir nog bättre om jag skriver att den verkligen är dålig. haha där fick jag nästan till det.
Den är stor och därför krockar den in i allt som finns. Inte bara det, den är väldigt tung också. Riktigt jobbig, så att man tillslut tappar sitt humör och ger upp. Efter allt slit har man ändå ett skitigt rum. Alltså måste den mindre varianten av dammsugare vara perfekta. Tänk er: en liten, röd dammsugare från Electrolux som lixom rullar bakom er lugnt och tyst. Som att den inte finns där. Men ändå suger den hur bra som hellst. Bra skit! 

Nu för tiden är nog alla mindre saker bättre än dom större. Finns en hel del jag skulle kunna räkna upp, men det orkar jag inte. Tyvärr. Men en sak, som Wiktoria skrev i sin, är att dom stora godispåsarna alltid kommer att vara bäst. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.  
Usch vad jag jyrar. Men vad gör man inte då man har väldigt tråkigt? Nu har jag kunnat roa mig en litet stund i alla fall. Oj, här har vi ju ännu en "storleksbetydelse". Det är helt klart bättre att kunna roa sig en stor stund än en liten stund, eller?  

Slutresultat: Storleken har betydelse, i vissa fall, inte alltid. 50/50.       ♥

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback