Är godisberoende farligare än spelberoende?

Satt och funderade, ännu en gång, på hur jag ska bli av med mitt godisberoende.. För igår kom pappa med en, inte så jätte snäll kommentar. Så jag sökte "Godisberoende" på Google och detta kom fram;

" Är någon som tidigare varit socker/godisberoende och blivit av med det? Hur gjorde du? Jag älskar choklad, men på samma gång hatar jag det mer än någonting annat. Snälla, hjälp mej."

Tänk bara på det negativa med att äta godis! Du kan få dålig hy, går upp i vikt m.m. Då blir man inte alls lika sugen!

Försök att sätta upp mål, tex att du inte ska äta något måndag till tordag och att du FÅR äta på fredag, lördag och söndag. Försök även minska på mängden och efter ett tag kan du minska med "godisdagarna". Så gjorde iaf jag. Du kan också äta nyttiga saker som är gott, tex dippa grönsaker eller fruktsallad! Tänk på att äta dig riktigt mätt på maten annars blir man lätt sugen.

Jag bara bestämde mig för att verkligen verlkligen inte äta. En till gjorde det med mig. så vi var två. Man ville ju inte vara sämre än den andra. Så jag åt inte på 2 månader. Tillslut blir man inte sugen längre.

En vän till mig som var sockerberoende, åt massa god frukt istället, tex ananas, vindruvor, melon, plommon och andra lite "ovanligare" frukter. Hon lyckades bli av med sitt sockerberoende, gick ner 12 kg och har nu bestämt att hon en dag i veckan får mula hur mycket hon vill.

Borsta tänderna när du känner av sötsuget! "

Jag får väl bara kämpa på med det här och vi får se hur det kommer gå. Men jag vill verkligen få ett stopp med detta och det nu. Tillslut blir det för mycket av det goda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback