Spinn för livet,

"Spinning till förmån för Barncancerfonden,
För tionde gången arrangeras Spinn för livet. För första gången här i Kalix! Spinn för livet är ett samarbete mellan Barncancerföreningen och ett flertal friskvårdsanläggningar i Norrland. Syftet är att samla in så mycket pengar som möjligt för ett gott ändamål. Barncancerföreningen Norra är en ideell stödförening för cancersjuka barn i de fyra nordligaste länen. Inom regionen bevakar föreningen barnens intressen och rättigheter, stöder vårdpersonal samt sprider information. En del av de insamlade medlen går till forskning och utveckling.

Förra året samlade Spinn för livet in 222.000 kronor till Barncancerföreningen Norra. I år hoppas vi naturligtvis att det ska bli mer speciellt då vi i Kalix ska delta! Se till att ditt företag blir en av de flera tusen deltagare som svettas till förmån för Barncancerföreningen!


Den 12 april går Spinn för livet av stapeln.
Målet hos oss är att hålla en spinningcykel igång under 12 timmar. Det är här din personal kommer in. Sätt ihop ett lag, som består av minst 3 personer som tillsammans kan hålla cykeln igång från klockan 06.00 den till klockan 18.00 den 12 april med hjälp av våra instruktörer. Ta tillvara på detta tillfälle att få personalen att arbeta tillsammans för ett gott ändamål.
De som spinnar behöver inte ha någon Spinningvana. Timmarna läggs på grundnivå för nybörjare.
"



Jag vill vara med. Har ju skaffat mig ett par spinning dojjer och allt. Så nu kan jag spinna som tusan. Fast nu behöver jag bara mig ett team. Någon som är frivillig att hålla cykeln igång i 6 timmar? Kan vara rätt kul och pengarna går ju till något bra. Så varför inte? Någon som vill vara med i team Emma? :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Emma, det lät väldigt väldigt jobbigt det där! :P man kommer juh svimma av utmattning...

Postat av: Minna

fyfan vad jobbigt :)

2008-03-28 @ 18:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback