- Med våren kommer....


Våren kan verkligen vara härlig på många sätt och vis. Solen har börjat värma, dagarna blir längre och man känner att den borttappade energin äntligen är på väg tillbaka. Man är liksom redo att fajtas med vardagen igen. Men med våren innebär det att snön ska smältas bort och när snön tinar kommer det hemska fram…..

Jag har precis tagit på mig mina nya vita sneakers och ger mig ut i den sköna vårsolen. Ute är det ett riktigt vårväder och solen steker mig rätt i ansiktet. Mina nya solglasögon sitter på plats. Glamour! Skorna är vitare än snön och får mina ögon att bländas. Det är härligt och jag känner mig på topp. Jag går i en rask takt och närmar mig avfarten till strandpromenaden där jag ska svänga ner.

Det är ganska slaskigt och jag får hoppa mellan ”snö-plättarna” för att inte blöta ner mina skor. Men plötsligt slinter jag till och ramlar pladask ner på knä och rumpa. En ack så läskig doft sprider sig runt omkring mig. Jag ställer mig snabbt som ögat och tittar ner mot mina fötter. Det är då får jag en smärre chock.

Mina perfekta, mina underbara, mina nya skor är inte längre vita och fina. Dom är ljus bruna, täckt med en sur gammal hundbajs som surnat tillsammans med vårsol och slask. Det stinker och jag kan inte slutföra min påbörjade promenad.

Bara att vända om hemåt och försöka se glad ut.
Jag är inte bitter...


Kommentarer
Postat av: missgranby

oki :p

Ja idag är jag pigg och igång!!!!!!!!

Postat av: Leia

Fin header =)

Kram

2009-04-13 @ 20:35:40
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

ey,nice blogg hörru:D





http://femsmultron.blogg.se är min blogg ialf:)

Skriver om det ALLDRA SENASTE skvallret från hollywood,den är riktigt bra och fin blogg:)

2009-04-14 @ 18:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback