- "Skoldagen" tillbringad med Madde.

Idag har det varit en bra "skoldag". Jag och Madde har varit i stallet, där vi har gjort en massa roliga och icke roliga häst-sysslor. Bland annat har vi mockat bajs, matat dom små liven, stoppa hö i påsar och vägt dom (insåg även att hästar äter som elefanter), för att sedan borsta och rida ut i skogen. Shit vad nervös jag var. Jag trodde att jag skulle dö på fläcken. Men allt gick typ som på räls, typ. Dock var jag lite ringrostig efter alla år med upphåll från ridning och hästar. Var som en liten ridskoleunge som aldrig sett eller suttit på en häst. Men jag tror Madde tyckte jag var rätt duktig i alla fall? Det tyckte jag. Jag trava ju till och med. Hade även en liten tanke på galopp, men jag vågade. Inte idag, men en annan gång kanske?

Tyvärr har jag inga bilder från våran lilla ritt. Men ni kan väl själv försöka skapa en bild på hur jag såg ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback