- 85 år och senil

Alltså... våra grannar måste vara dom mest "speciella" grannar man kan ha. Just nu sitter jag och förundras över en cirkus 90 årig tant som bor alldeles nedanför oss. Hon är både senil, döv och väldigt gammal.

Som idag, då jag skulle fara med bilen för att släppa ut Elvis och Nikko, så sitter tanten i en ful gammal orange bil från 1855-talet. Är ett under att bilen fortfarande fungerar. Men hon varvar bilen som fan och jag känner mig allmänt rädd för vad som komma skall. Så jag vågar inte sätta mig i min egna bil ännu, utan jag stannar och "knyter" skorna för att låta tok-kärringen köra iväg. Hon kunde ha krockat in i mig. Läskigt!

Nåja, tanten gasar som fan och vilken sekund som helst kan bilen smälla in i väggen och det skulle varit pinsamt. Men som tur är händer inget sådant, utan hon börjar sakta men "säkert" backa ut. Ett träd närmar sig och där tvärnitar hon. Jag andas ut. Sen så lägger hon i ettan och bilen hackar sig iväg. Inte lite hackigt utan jävligt hackigt. Jag smygtittar efter henne och ser att när hon ska svänga åt vänster kör hon lååångt upp på trotoaren. Stackars lilla rackelbilen slog in magen. Sen så förvinner hon runt knuten.

Nyfiken som jag är hoppar jag snabbt in i opeln och gasar iväg efter. Snabbt kommer jag ikapp henne. Inte så konstigt eftersom hon kör typ.... 20 km/h. Ja men i alla fall, jag puttrar en bit bakom henne och sen ska hon svänga. Hon börjar blinka kanske 200 meter före sväng, tick tack, tick tack. Sen när hon ska svänga svänger hon inte. Hon liksom kryper fram med bilen och det ser ut som att bilen stannar. Men tillslut svänger hon rätt.

Men nu när jag kommer tillbaka till lägenheten är hennes bil här igen. Fint parkerad in i väggen! Ja, in i väggen och så står den varje gång. haha.

Jag börjar fundera om jag kanske borde ringa någon? Polisen? Hyresvärden? Någon?

För kärringen kan verkligen inte köra bil längre.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, det kanske är dags att lägga körkortet på hyllan ;)

Postat av: jennipher

hahahaha igår såg jag bilen inparkerad i väggen, jag höll på att dö :D

2009-05-15 @ 18:30:02
URL: http://nilssonjennipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback