- Första advent.

Tiden går snabbt och där med basta. Jag menar, nyss man tog studenten. Det var nyss man hämta hunden. Nä, som jag säger: tiden borde man kunna sakta ner lite. Någon millisekund. För idag är det första advent. Har tänt första ljuset i våran adventsstake.. Det känns bra, men det bästa är nog vädret. Det är kallt och frostigt, vilket gör det vitt på både träden och marken. Det kanske man kan få lite julkänslor från?

Idag ska vi roa oss med att fara ut i skogen och söka oss något tallris som kan stoppas ner i min röda fina plåtkruka, för att sedan kunna hänga dit mina två-sista-små-tomtarna som ligger gömd uppe i skåpet någonstans. Sedan blir det skyltsöndag.

Pssssst: om ni råkas åka/gå/cykla/rida/krype/hoppa/springa förbi vår lägenhet. Titta upp, och se hur fint jag pyntat våran balkong. I like min nya, fina, färgade ljusslinga.. Snyggaste balkongen i sta'da. Eller hur? Ni som skådat?

Kommentarer
Postat av: Hanna

stan? emma nu får du ge dig, snyggaste balkongen i byyyyn heter de;)

2009-11-29 @ 10:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback