- Hej å hå lilla tå.

- Har hunnit med praktik nu i två veckor + fyra dagar fältstudie. Nu lov i en vecka och fortsätter sedan praktiken i två veckor till. Svider lite i hjärtat av att jag vet att dessa veckor kommer bara svicha förbi. Jag trivs ju så sjukt bra och kommer sakna ihjäl mig efter barnen.

- Dock har jag insett att jag inte har något liv när man "arbetar". Man kliver upp, går till arbetet, kommer hem på eftermiddagen, äter middag, blir tröttare än tröttast och lägger sig i soffan, där kvällen sedan spenderas innan man somnar kring tio. Suck. Så har inte rört fläsket på över två veckor, vilket har resulterat i att jag gått upp tio kg. Kan nämna att det inte bara beror på slöhet, utan har även åkt på en förkylning som inte vill släppa. Sen hinner man ju inte träffa vännerna heller. Jo, på helgerna kanske, men inte på veckorna som man annars är van vid. Så inte lite man saknar dom.

- Nu lov alltså, känns skönt med lite ledighet måste jag säga. Passar bra också, eftersom vi i veckan ska dra igång att rusta lite i vår lägenhet.... Ska bli spännande och ska försöka lägga ut lite bilder på hur det går mot det färdiga resultatet. Sen då? Jo just ja, finaste Annika ska ha inflyttningsfest nästa helg med temat: sagor. Och jag ska försöka få mig att se ut som Lilla-my. Var på ikea igår med mor och far som storhandlade saker till deras sovrum och där hittade jag ett rött tyg som jag och mormor ska försöka knåpa ihop en "lilla-my-klänning" av. Måste även söka rätt på ett grönt tyg till rosetten som ska sitta runt halsen. Bild på resultatet kommer säkert också, om det nu kan bli något resultat.

Ser fram emot nästa helg, fest med dom bästa är det bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback