Midsommar

Var trött som attans när jag vaknade på midsommar morgonen, så jag hoppade snabbt in i duschen för att få upp ögonen. Sedan begav jag mig ut till Sören där pappa stod och väntade. Åkte mot stugan där hela familjen, mormor och morfar befann sig. 
   Åt en liten lunch, Gott vare. Sen så satt alla och sola men jag orkade dock inte. Utan jag gick in och sov någon timme i hopp om att bli pigg. Vaknade av att Anders kom till stugen för att hälsa på en snabbis. Så satt och mös med han den lilla stund han var där. 
   När Anders farit hem var middagen serverad. En massa go saker som söt mormor hade lagat. Åt så mycket att jag nästan höll på att spricka.... Sen kom den efterlängtade tårtan och oj vad god den var! Sedan satt vi bara och mös i eftermiddags solen.
   Lite senare kom vi på att vi skulle åka ut till Maries stuga och göra den holmen osäker.  Jyra omkring där ett tag. Pappa "åkte" vattenskidor. Men det blev mest magåkning. Höll på att dö av skratt. 
   Kring 10 kom Anders och hämtade mig. Då var det dags att åka till Davids stuga där Niklas, Jonne, David och någon annan typ, tror han hette Daniel var. Där grillades och söps det till. Haha. Kul var det! 
  Var där till ca 3 och sen begav dom sig hem och jag över till våran stuga för att sova. Somnade snabbt som attans.

Men det bästa av allt var ändå Niklas och Jonnes utfärd med den lilla gummibåten, som typ är gjort för 5 åringar. Niklas var ganska smart och tagit på sig badbyxor medans Jonne inte hade det. Men men.
   Glada ihågen sjösatte dom båten och satt sig ner en efter en i båten (ryms knappt en vuxen person, men dom två skulle prunt ner). Så de tog sin lilla tid.
   Det gungade som tusan och jag frågade Jonne ännu en gång om jag verkligen inte skulle ta hans mobil, men han skulle prunt ha med sig den. Så Jaja.
   Nu var dom äntligen klara för att dra sig ut på lite djupare vatten. Så Niklas började ro i många knop. Men det tog stopp lika snabbt som han hade börjat. Men det struntade dom i och Niklas fortsatte att ro i hopp om att ta sig lös, men utan något resultat alls.
   Det är då båten smäller och all luft sakta pyser ur. Och just där höll jag verkligen på att dö av skratt.
   Jonne liksom kramade tag i Nickes hals, blev helt röd i ansiktet, i hopp om att slippa hoppa i vattnet. Men det var ett ganska meningslöst försök för båten var då nästan helt under vatten och det fanns bara en sak kvar att göra, ta sig till land. Så Jonne satt fart och sprang genom vattnet och blåleran. Niklas, han stod kvar och skratta över det som hade hänt.  

Var iaf riktigt, riktigt roligt och jag fick till och med allt på film, de ni! :)

Så en liten sammanfattning: En bra midsommar :)
 
     
Lite bilder från midsommar....


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback