Hur jag är när jag flyger, (?!)

Visst låter det intressant? Jamenvisst gör det! Annars skulle du inte fortsätta läsa.
Nåja, hur det kommer sig att rubriken är "Hur jag är när jag flyger" är för att jag just nu sitter och pratar med David La Hedman på msn. Våra samtal kan handla om lite vad som helst, allt mellan himmel och jord. Kanske lite mer än himmel och jord. Typ allt från lava till universum?  
Kvällens samtal handlade om flygturen vi ska få genomföra på tisdags morgonen ner till Stockholm. Alltså inget urspårat samtal. Men om man har lite att göra, som jag, skriver man ner det.

Det börja med att vi planera att fota Annis då hon lipar av rädsla, sedan till att Conny kanske tar för mycket syrgas och blir hög -Wioooooi, syrgas. Jag är höög.. Det känns som om flygturen med media kommer bli en rolig upplevelse. Jag menar, Annis som aldrig har flygit, Connys super roliga skratt, Sabina och Wiktoria som kommer vara super lugna, David och Magnus kommer att vara allmänt jobbiga med en, osv. Det kommer bli super kul!
Sen förklarade jag för David hur jag är då jag flyger och det blev ungefär såhär: 
 

"Jag är nog mer lättirriterad än arg. Om jag säger så här; Jag är rädd för att flyga som leder till att jag alltid är nära till tårar, skulle nog grina för allt om jag fick. Jag får alltid lock i öronen, det känns oftast som om jag har två elefanter i vardera öra. Det här leder till att jag får svin ont i öronen och det kommer tårar. Men jag försöker dölja det så gott det går. Fast dom som sitter brevid sneglar ner på mig och ibland vågar någon svettig gubbe fråga; Är du rädd? Vem fan är inte det? Hur dum fråga är det inte? Ja ungefär så här är jag."

Men jag kan försöka förklara hur jag själv tror hur jag ser ut då jag flyger. Det bästa sättet är nog: Stel, nervös blick, blöta händer (det kanske inte syns, men värt att nämnas) och "Åååååh ooops" ordet kommer oftast ur min mun. Det händer oftast i landningen och starten, kan jag tillägga. Pinsamt jag vet.    

Nu ska jag nog inte lägga ner mer tid på att försöka förklara hur jag är och ser ut då jag flyger. Det är ganska svårt om jag ska vara ärlig. Men ett glädje besked till klassen: Ni ska få se på tisdag, det kan ni nog vara säkra på. Tyvärr.             ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback