Ett skepp kommer lastat...

.... meeed plättar!

Dagens lunch på skolan bestod av plättar och åter plättar. Ja, det var plättar i stora lass. Det hela började med att någon i klassen sa -Åh, vad gott. Idag är det plättar till lunch!
Ja, och sen kom någon med den smarta idéen att äta i kapp. Jag kan förklara vår lilla tävling med något sånt här: "den-som-äter-mest-plättar-är-bäst". Ja, varför inte. Jag hoppade på.

Det var spänt mellan mig, david, wiktoria, conny och jocke när vi knallade in i matsalen. Blickarna var allvarliga. Nu var det dags och redo var vi allihopa. Vem skulle ta hem segern? Ingen av oss ville förlora, det här var seriöst. Plätt-doften välkomnade oss vänligt. Jag måste erkänna att redan då ville jag spy. Vi ställde oss i kön och tog oss varsin tallrik. Sedan lastade vi på vårat kära plätt-berg och gick till bordet..

Klara, färdiga, ÄT.

Och så var tävlingen igång. Vi sleva i oss. Plätta på plätta. Det gick lätt, ett tag i alla fall. Men sen började plättan jäsa i munnen. En tugga var gigantisk. Usch. Men vi fortsatte tappert och tillslut var det dags för påfyllning. 3 plättar till. Våra munnar var fullproppade och vi tuggade som små hamstrar. Det var svårt och Wiktoria gav upp, efter hela 5 plättar. Vi andra kämpade vidare. På fyllning, sex, sju stycken.... Nu var jag mätt som fan, men hämtade ändå en till. Jag kunde inte förlora mot dom här och ville försöka med några till. Men det gick inte, jag fick inte i mig mer. Så jag gav upp, jag la mig och fick inse att jag just hade förlorat mot David. Som vann med sina 7 och en halv plätta. Moget, jag vet. Men roligt var det och vi fick oss ett per goda skratt.   

    

HAHA, meningslöst blogginlägg och jag tror det här tar priset i det. Men vad gör man inte då man har tråkigt? Bra bilderna blev då, inte. Iofs så har jag inte så stora förväntningar på min lilla skit Sony Ericsson. Nu ska jag lurka vidare till tvn.

Kommentarer
Postat av: Minna

det fixar du! :) okej, lite trist, för ni har väl ett rätt bra lag i år? nope tror inte det, får se vad som händer i sommar kmr bli grymt sugen ialf trorjag :)

Postat av: Minna

hhahaaha usch för skolans äckelplättar, man får inte ens grädde till :(

2008-01-18 @ 13:59:42
URL: http://minnaeleonora.blogg.se
Postat av: maria

hej emma, det är inlägget är inte menat som ett inlägg på din blogg vlket du säkert förstår av innhållet.
jag är enormt besviken och förvånad på dig och ditt beteende- usch, verkligen. om man inser att man inte längre är kär i den person man är tillsammans med så är det ok men, att göra slut innebär samtidigt att man tar på sig ett ansvar för sina handlingar. där verkar din verklighetsuppfattning har brustit. jag menar- hur många kan både äta upp kakan och ha den kvar??? jag vet inte, men svaret är ingen. livet kommer alltid tillbaka och biter en, tro mig. jag vet. som det hela har utveklat sig nu kan jag inte hoppas annat än är det sker förr än senare. sen krävs det naturligtvis fler för att skapa den nuvarande situationen, det är jag fullkommligt varse om.
om jag vore du skulle jag ta mitt ansvar och försöka lösa situationen. för som du hanterat det hela fram till nu är definitivt inte ok. vilket jag verkligen hoppas att du inser- för om inte, är du inte den jag trodde du var.
du får gärna svara på mitt mail.
/maria

2008-01-19 @ 02:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback