Mission impossible,

Mormor fyller 65 år idag och såklart är det tårta som serrveras. Men idag hade jag ett mål och målet var att inte äta, bara se och lukta. Var taggad på det och trodde verkligen att det skulle kunna fungera. Vara duktig helt enkelt! Väl hos mormor och bordet dukades, dags för fika. Kopparna på plats och dags för tårtan att göra entré.....

image279

Nä, inte alls lite sugen jag blev. Tusan också. Men jag hade ändå tanken på att inte äta....

image280

- Emma, nog ska du smaka?
- Emma, en liten bit?

image281

                                - Öööö, okeej?! En liten, en jätte liten bit...

Happ, jag klarade det inte. Jag tog en bit. Men vad ska man göra då alla runt bordet sitter med ett leende och verkligen försöker visa att jag ska ta en bit. Inte kan man tacka nej då!? Eller egentligen; vem tackar nej till tårta då någon fyller år? Framför allt, vem tackar nej till en tårta som ser kopiöst god ut, sjukt god ut? Svara på den ni!
Usch, nu svammlar jag iväg som vanligt. Duschen ropar, dags att sticka. Psst det är fredag imorgon. Sskönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback