Gainomax, det är frågan?

- "Inte så bra, bara en massa socker. Bättre att ta en banan efteråt istället"

- "Nä, gainomax är bara skitsnack. Iofs är dom ju riktigt goda så jag brukar skylla på det!"

- "Sen finns det många som påstår att t.ex. gainomax skulle vara farligt. 
Dessa får gärna förklara varför protein och kolhydrater på något sätt skulle vara skadligt
."

- "Det funkar, men du måste dricka 2st för att få ut någon effekt ut av de."

- "Helt onödigt om man inte tränar 5-6 + gånger i veckan och behöver full återhämtning inom 24 timmar. Tränar du 2-3 gånger i veckan behövs det ej"

- "Gainomax = BULLSHIT!"

- "Att dricka en "Gainomax - recovery" är som att dricka ett glas O'boy, innehåller bara mass socker och onyttigt skit. "

- "please dont eat my bananas!"
image397
- "Gainomax recovery kör vi skidåkare stadigt med efter ett träningspass"
 
Måste man vara elit-åkare för att dricka en sådan
liten gainomax?!
Nä, jag vet inte. Satt och läste i en bloggs kommentarer och där fanns en stor variation om hur man ska dricka, var man ska dricka det eller om man ska eller inte ska dricka en gainomax.
Jag fattar inte, är det bra eller dåligt?

Kommentarer
Postat av: Minna

Ta en efter träningen om du tycker det funkar bra & är gott, men en banan funkar också bra & är billigare :-) alla säger olika saker kör på det du tycker känns bäst.. titta på den här, hihi sötapan.. http://youtube.com/watch?v=LzOKByRjR6U

Postat av: jenny

tack för kommentaren =)
Gällande gainomax skulle jag tro att för en "vanlig person" som tränar "vanligt" dvs lite kondition och lite styrekträning så är det endast överflödigt. Vill man gå ner i vikt ska man absolut undvika detta, anser jag. Jag tror att de som framförallt behöver sådana här tillskott är de som tränar seriös och tung styrketräning, de måste nämligen få i sig MKT protein för att bygga muskler. Är avsikten att hålla sig i form bara tror jag bara detta bidrar med massa extra kcal som snarare gör att man går upp i vikt. Så, slutsatsen, enligt mig ;), blir att det är överflödigt om man inte tränar väldigt seriös styrketräning och vill bygga massa muskler. Annars räcker vanlig hederlig nyttig mat och frukt!
/Jenny- sjukgymnast

2008-03-07 @ 13:30:20
URL: http://www.pappasflicka.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag har ingen aning . Om ja ska va arlig tror ja att det ar bast att skippa och ata en frukt eller kanske en riktig middag nar du kommit hem fran gymmet istallet . Aven om dom dar gainomax ar sjukt goda . :P

2008-03-07 @ 23:36:57
URL: http://theobsession.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback