- JAG FÅR PANIK!

Det är så att för någon månad sen, då jag skulle på party, lockade jag mitt hår med en locktång. Inget ovanligt med det, nej nej. Men det är det att jag råkade bränna mig rejält i pannan. Det blev liksom en avlång röd fläck, typ en centimeter långt. Och nu när jag var och sola solarium, för att få en liten grund och till min stora förvåning ser jag att locktångs-brännskade-fläcken inte blir brun. Den är krit-vit. Hur ska de gå när jag blir ännu brunare, kommer ju se mysko ut.... Kul........ :( Snälla säg att jag inte kommer få en vit fläck i pannan?



"Områden med ärrbildning har dålig förmåga till pigmentbildning. Om du solar i solarium som bara innehåller UVA finns därför risk att din normala hud blir brun och områdena med ärr blir mer vita. Om man däremot solar i vanlig sol som också innehåller UVB litet försiktigt så kan detta göra att huden blir tjockare och ärren syns mindre."- det är väl bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback