- Grytnäs vårdcentral.

Fick ju som sagt panik i morse över att en spindel skulle ha hittat in i mitt öra och fastnat på min trumhinna. Efter att jag läst runt på Google om olika fall av spindlar i öronen, lägga ägg samt dess symtom, kunde jag inte släppa det. Jag var nästan bombis säker på att jag fått en äcklig spindel i örat som tillslut skulle lägga 100 ägg. Så i min panik ringer jag Grytnäs vårdcentral och berättade om mitt "stora" problem.... Om att det är något fel i mitt öra, att det liksom kryper och bubblar. Hon i telefonen frågade om jag hade ont. Nej inte det. Bara sjukt irriterande. Så jag fick en tid.

(läkaren sticker in "saken" i mitt öra och Läs detta med en vacker finsk brytning)
- Njaa.. Intressant. Detta vara väldigt fint. Inte alls någonting konstigt på ditt öra. Nä, nä.
- Kanske vara små doppar vätska bakom trumhinnan som kluckar till ibland.

Hepp och jaha, så tillsammans med lite slemlösande tabletter och nässpray fick jag lämna vårdcentralen med ett leende på läpparna. Skönt att få det bekräftat: Ingen spindel i mitt kära höger öra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback