- Det går upp och ner.

Nelsons "duktigthet" går upp och ner för varje dag. Ganska stor skillnad mellan vissa dagarna.

Som igår, vi puttra iväg till Kalix för att gå på häst och hundliv. Nelson hänger med på ett hörn. Jag skulle köpa ett medlemskort på brukshunds klubben, samt ett reflexhalsband och samtidigt ge Annis löshåret. Ja, men i alla fall, vi lämnade lilla Nelson i bilen medans vi knallade in i affären. Hittade ett bra reflexhalsband och Annis kommer in i affären. Surrar med henne medans Niklas går ut i bilen för att se om halsbandet passar runt Nelsons hals.

Efter en stund kommer Niklas in igen och handen håller han en stooor brun hårboll som ser ut som ett risigt murvel-djur. Det tar ett tag innan det slår mig om att det är Annis löshår som Nelson har disikerat till en stor tova. Inte lite pinsamt det var då jag skulle sälja det till henne... Men som tur var gick det att reda ut och tillslut såg det ut som vanligt hår igen och inte som något monster. Så ingen skada skedd och alla glada. Jag betalade och gick ut i bilen. Då ligger lill svinet och gnager på ett par skor, mina skor! Ojoj.

Sen åkte vi vidare till Ica för att handla lite nödvändigheter. Nelson fick såklart vänta i bilen medans vi skyndar oss in. Vi handlar och betalar, för att sedan gå ut i bilen. Öppnar dörren och på golvet ligger lill skiten och riktigt äter upp mina papper från arbetsförmedlingen. Små, små delar av allt. Men också mina favvo solbrillor! Voi voi. Tur att han är söt som han är. För annars hade han fått gå hem till Töre, själv.

Så, resan till Kalix igår gjorde Nelson fyra rackartyg på en mini tid och jag har lärt mig att man inte får lämna saker man vill ha kvar ensam med han. - Annis löshår, mina skor, mina papper och solglasögon. Då frågar jag mig själv.... Varför bara min saker och inte Niklas? Vad har jag gjort? haha.

Men idag har han varit som en underbar ängel med glorian på topp som älskar sin matte mest på denna jord. Hallelujah. Idag har lillen sovit lika länge som oss (!), lärt sig skall och insett att spår är super duper roligt speciellt när man använder en älgklöv. Så om man sammanfattar den här dagen än så länge: Super!

Men imorgon börjar valpkursem för oss och då passar han säkert på...... Min lilla underbaring ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

EN protest mot dig att du lämnar han, han anförtror sig mest till dig eftersom de är du som är hemma. när du lämnar han fler ggr är de bara gömma dina saker. wilja har bara varit på saker som är mina aldrig antons :)

2009-09-12 @ 19:31:07
Postat av: ELina

Kommer ihåg när jag och Tindra gick på valpkurs. Ibland var det super roligt och gick hur bra som hellst. Och nästa gång kunde allt bara vara åt helvete, dom gångerna är det svårt att ha tålamod men det är bara bita ihop.. :) Det kommer säkert gå jätte bra!! Längtar tills jag ska få träffa Nelson..

2009-09-12 @ 21:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback