- Den fruktade middagen som slutade bra.

Sådär ja, nu var det gjort. Igår var det nämnligen dags för den fruktade middagen som jag gruvat mig för i mångans veckor. En liten del av Niklas släkt, närmare bestämt 8 pers, var bjuden på middag hit. Så jag, som inte är den bästa i köket, skulle alltså knåpa ihop förrätt, varmrätt åt 10 personer. Panik. Efter att paniken tillfallit x-antal gånger under tillagningen blev maten tillslut färdig. Här måste jag tacka min kära och underbara mormor som funnits som ett "stöd" via telefonsamtal och sms.

Gästerna trillade in en efter en och det hela slutade med en lyckad kväll och alla verkade väldigt nöjda. Över förväntan om jag ska vara ärlig. Varför har jag gruvat mig så mycket när allt ändå blev så bra? Sen fick jag ju även visa vilken bäst fru Niklas har. Och ska jag vara ärlig skulle jag faktiskt kunna tänka mig bjuda på middag igen ;) Här kommer lite få bilder från igår:


Dukningen och servetterna har jag vikt som små hjärtan ;)

 

För att få plats fick vi duka upp på två bord.

 

Till förrätt blev det lax- och löjroms "toast"...

 

Varmrätten blev "Elses kotletter" med pressad potatis och en god sallad.

 

Och till efterrätt tårta från bageri. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback