- "Du är julgalen"



Imorse kom min morder och broder till staden och vi hängde på låset till affärerna redan klockan 10. Efter att ha kutat runt i stan och på växtriket, samt käkat lite lunch åkte dom hem till byn. Denna runda resulterade i lite julklappar och en ny tomte, som ni ser på bilderna ovanför. Jag gillar't.

Sen böt jag ut mitt sällskapet mot min karl. Vi åkte till storheden och trängdes med allt folk. Sjukt mycket folk må jag säga! Men vi höll ut och vår runda resulterade i att vi blev med gran. En livs levande plastgran. Det är den första plastisen för oss, så vi får se hur det känns då den kommer upp ur kartongen. Och på tal om kartongen, granen liksom skriker om att den vill komma upp därifrån. Helst nu på en gång, nyss. Men jag har sagt att jag i alla fall ska hålla mig en vecka till innan den får se ljuset. Om nu suget infaller så får jag väl ta kontakt med
Sussi för att få prata av mig lite om min abstinens. Jag vet nämligen att hon också har samma problem med att hålla sig.

Just ja, när vi köpte granen fick ännu en ljusslinga åka med hem. Så nu blidde det ännu mer ljus på balkongen. Denna gången med färgade lampor. Okej, det var den sista, jag lovar. Som Martina säger: "Du är julgalen" och jag tror det stämmer. Hmm.

Kommentarer
Postat av: sussi

7 dagar till får vi hålla ut ;-)

2011-11-26 @ 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback