- fullt upp.

Jisses. Var ska jag börja. Fredags åkte jag hit till byn och sedan dess har jag hunnit med massor känns det som. Lördag klev jag upp före fan, rättare sagt klockan fem på morgonen. Jag skulle nämligen med pappa och bror på jakt, älgjakt. Tänkte att det skulle bli segt och ja, men ack så fel jag hade. Vi satt endast 50 min i tornet innan pappa fick en kalv. Nelson fick före övrigt uppgiften att spåra upp var kalven låg och jisses så duktig han är. Ångrar fortfarande att jag inte la krut på spårningen!! Nåja, efter att vi precis tatt rätt på pappas älg hör vi ett skott längre bort. Då var det min kära bror som fått ner ännu en kalv. Månne det ha varit turen av mig och nelson som gjorde att båda fick skjuta. Jag tror då på det iallafall. Jag kanske borde börja jaga? Nä, men var faktiskt riktigt roligt. Sen gasade jag hem och hoppade i lite mera normala kläder och åkte till Luleå med mamma. Vi sprang runt lite på stan, åt på Kina och fika på Börjes. Jag kärade ner mig i en vinterjacka som fick följa med mig hem. Även två par skor och lite annat småt. Som vanligt va det en trevlig sväng med bästaste mor. 
 
Idag har jag sovit länge på morgon, när jag vaknade imorse drog jag på mig kläder och åkte ut till stugan för att göra vinter tillsammans med mor och far. Kändes inte alls okej eftersom det känns som om det var nyss vi åkte ut dit för att plocka fram för sommaren. Nåja. Bara gilla läget och inse att snön snart är här. Då får jag ju iofs använda min nya jacka. Resten av dagen har rullat på för fort. Har varit till finaste mormor och hjälpt till med löjan dom fått. Klämt och haft oss. 
 
Har precis lagt mig i sängen efter att jag och mor sett film och gotta oss i chips. Så nu ska jag surfa ett tag till innan sömnen faller in. Upp tidigt imorgon för att åka hem till Luleå.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: favoritskvaller.blogg.se

Hej, har startat en ny skvallerblogg. Där kommer de skrivas om mina favorit bloggar men oxå bloggar som ni vill att jag ska ta upp :) De behöver inte vara några kända bloggar utan någon ni tycker om eller vill ska synas mer :)

Kika in och ge tips :)

Postat av: favoritskvaller.blogg.se

Hej, har startat en ny skvallerblogg. Där kommer de skrivas om mina favorit bloggar men oxå bloggar som ni vill att jag ska ta upp :) De behöver inte vara några kända bloggar utan någon ni tycker om eller vill ska synas mer :)

Kika in och ge tips :)

2012-09-24 @ 03:50:52
URL: http://favoritskvaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback